Garantisi biten ürünü servis tamir eder mi?
Servis istasyonları, bakımını ve onarımını yaptıkları malların yedek parçalarını değiştirir; garanti süresi içinde tüketiciye sunulması ve garanti süresi dışında iade edilmesi gerekir. Garanti kapsamındaki malın arızalanması durumunda tüketicinin arızalı malı tamir ettirme zorunluluğu yoktur.
Garanti süresi bittikten sonra ne olur?
Garanti süresi dolduktan sonra üretici veya yeni ithalatçı, malın tüm kullanım ömrü boyunca bakım ve onarım hizmetini vermekle yükümlüdür.
Garantisi bitik ürünün yasal onarım süresi kaç gündür?
Bu süre genellikle 20 İŞ GÜNÜ olarak belirlenir. Yetkili servis tüketiciye ürünün tamir edilemeyeceğini bildirirse aşağıdaki haklarınızı kullanabilirsiniz. Tüketici ürünün bedelinin iadesini talep edebilir. Tüketici kusura karşılık gelen bir iade talep edebilir.
Garantisi bitmiş ürünün değişim yapılır mı?
Yargıtay Genel Kurulu, yeni bir kararın, garantisi sona eren ürünlerin değiştirilmesine de izin verdiğini tespit etti. Arızalı ürünlerin garantisi sona ermiş olsa bile, bu ürünler yenileriyle değiştirilebilir.
Garantisi devam eden ürüne servis ücreti ödenir mi?
Garanti süresi içerisinde ürün, malzeme, işçilik veya montaj hatalarından dolayı arızalanırsa işçilik, parça veya diğer masraflar dahil olmak üzere ücretsiz olarak tamir edilir.
Bir ürün kaç defa garantiye giderse yenisi verilir?
Garanti süresi, malların teslimi ile başlar. Garanti süresi içerisinde gerekli onarımlar ücretsiz olarak yapılır. Onarım için bırakılan ürünler en geç 30 gün içerisinde onarılmalıdır. Garanti süresi içerisinde aynı arızayı iki kez veya farklı bir arızayı dört kez yapan bir cihaz ücretsiz olarak değiştirilir.
Serviste 20 iş günü doldu ne yapmalıyım?
Ürününüzün tamir süresi 20 iş gününü aşarsa, tüketici olarak aşağıdaki haklara sahipsiniz: Ürün için iade talebinde bulunabilirsiniz. Ürünün kusursuz bir benzer ürünle değiştirilmesini talep edebilirsiniz. Ürünün tamirinin tamamlanıp size teslim edilmesini talep edebilirsiniz.
Teknik servis ücreti yasal mı?
Evinize veya iş yerinize geldiğimizde, yerinde incelemeler yaparak sorunu çözmeye çalışacağız. Talep edilirse arıza giderilebilir. Ancak birçok hizmet için, arıza giderilmese bile sizden ücret talep etmek yasa dışı değildir.
Servis tarafından değiştirilen ürünün garanti süresi ne kadardır?
MADDE 11 – (1) Garanti başvurusu sırasında değiştirilen malın garanti süresi, satın alınan malın kalan garanti süresi ile sınırlıdır. Ancak, kalan garanti süresi bir yıldan az ise değiştirilen mal için en az bir yıllık garanti süresi sağlanması zorunludur.
Aldığım ürün bozuldu ne yapmalıyım?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.
Tamir hakkı ne demek?
Onarım hakkı, satın aldığınız ürünün düzgün çalışmaması durumunda cihazınızı orijinal parçalarla veya servis yardımı ile tamir ettirmenize olanak tanır.
Kaç liraya kadar ilçe tüketici hakem heyetine başvurabilirim?
104.000 Türk Lirası’nın altındaki uyuşmazlıklarda ilçe veya il tüketici uyuşmazlık çözüm kurullarına başvurulması zorunludur.
Garantili ürün tamir edilmezse ne olur?
Ürünün garanti süresi içinde yetkili servis istasyonuna veya satıcısına tesliminden itibaren on iş günü içinde arızanın giderilememesi halinde, üretici veya ithalatçı; ürünün tamiri tamamlanıncaya kadar, tüketici, benzer özelliklere sahip başka bir ürünü kullanıma sunmakla yükümlüdür.
Aldığımız ürün bozuk çıkarsa nereye başvurmalıyım?
Ürün ve hizmetin değerinin 30.000 Türk Lirası’nın altında olduğu durumlarda il veya ilçe tüketici uyuşmazlık çözüm kuruluna başvurulması zorunludur. Örneğin; 26.000 TL’ye iPhone 12 satın alan bir tüketici, satın aldığı telefonun arızalı çıkması nedeniyle Tüketici Uyuşmazlık Çözüm Kuruluna başvurmalıdır.
Ayıpsız misli ile değişim ne demek?
Satıcı, alıcının seçim hakkını kullanmasını, derhal ayıpsız benzer bir malı teslim ederek ve uğradığı bütün zararı tazmin ederek engelleyebilir. Alıcı, sözleşmeden dönme hakkını kullanır ve şartlar bunu haklı kılmazsa, hâkim satılan şeyin onarılmasına veya satış bedelinin düşürülmesine karar verebilir.
Telefonun garantisi biterse ne olur?
Akıllı telefon pazarındaki tüm telefon üreticileri, ürettikleri tüm cihazlar için belirli bir süre garanti sağlar. Telefon garanti süresi dolduktan sonra cihazlar artık servis kapsamında değildir.
Servis tarafından değiştirilen ürünün garanti süresi ne kadardır?
MADDE 11 – (1) Garanti başvurusu sırasında değiştirilen malın garanti süresi, satın alınan malın kalan garanti süresi ile sınırlıdır. Ancak, kalan garanti süresi bir yıldan az ise değiştirilen mal için en az bir yıllık garanti süresi sağlanması zorunludur.
Bir ürünün garanti süresi içinde bozulması halinde yapılması gerekenler nelerdir?
Ürün ayıplı ise tüketiciler, iade, ayıpsız bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi ve ürünün ücretsiz onarımını isteme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı tüketicinin isteğine uymak zorundadır.
Aldığım ürün bozuldu ne yapmalıyım?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.